Мога ли да обжалвам решението за модериране?
Да, имате право да обжалвате решението за модериране в рамките на 6 месеца от уведомяването за нашето решение за модериране. Ако сте потребител, намиращ се в Европейския съюз, ние ще разгледаме такова обжалване в съответствие със Закона за цифровите услуги.
– Подадох сигнал за незаконно съдържание, а вие решихте да не предприемате действия по него. Мога ли да обжалвам това решение?
Да, имате право да обжалвате в срок от 6 месеца от нашето решение да не предприемем действия по вашия доклад за незаконно съдържание. Ако сте потребител, намиращ се в Европейския съюз, ние ще разгледаме такова обжалване в съответствие със Закона за цифровите услуги.
– С колко време разполагам, за да подам жалба?
Имате възможност да подадете жалба в срок от 6 месеца от уведомяването за нашето решение за модериране. След този срок няма да можете да обжалвате решението за модериране.
– Как мога да подам жалба?
Можете да подадете жалба чрез следния формуляр: ФОРМУЛЯР ЗА ОБЖАЛВАНЕ.
– Каква информация трябва да включа в жалбата си?
Когато подавате жалба, е важно да бъдете ясни и кратки. Попълнете всички задължителни полета, предоставете информация за конкретното действие по модериране, което обжалвате, и дайте подробно обяснение защо смятате, че решението е неправилно или несправедливо.
– Какво да направя, ако обжалването ми е успешно?
Ако обжалването ви е успешно, модерираният ви профил или съдържание може да бъдат възстановени и ограниченията, свързани с модерирането, да бъдат отменени. Също така трябва да получите известие, потвърждаващо решението. Възможно е да не възстановим съдържанието (например, ако такова съдържание вече не се съхранява от нас поради срокове за запазване на поверителността), но да ви бъде разрешено да го качите отново.
– Имам ли други (външни) възможности за обезщетение?
Ако се намирате в Европейския съюз, щракнете тук за информация относно възможностите за търсене на решение чрез сертифициран орган за уреждане на спорове или съдебни средства за защита. Ако все още не сте го направили, препоръчваме първо да оспорите решението чрез решението на платформата. Освен това можете да докладвате за нарушения на правилата на DSA на координатора за цифрови услуги във вашата страна. Тези възможности не ограничават възможността ви да използвате други правни средства за защита, които може да са на ваше разположение.
– Къде мога да намеря повече информация за Закона за цифровите услуги и правата ми като потребител?
Ако сте потребител, намиращ се в Европейския съюз, ще се прилага Законът за цифровите услуги. За изчерпателна информация относно Закона за цифровите услуги и вашите права като потребител можете да се обърнете към официалните правителствени уебсайтове, правни ресурси, ТУК.
Не забравяйте, че спецификата на предприетите действия по модериране и може да варира между различните онлайн платформи и юрисдикции, тъй като законодателството или това кое е и кое не е „законно“ може да се различава в отделните юрисдикции. Освен това, ако сте информирани за правата си съгласно Закона за цифровите услуги, това може да ви помогне да се ориентирате ефективно в подобни ситуации.